bez_nazvu_24Míša Zelinková píše o kondičním soustředění, které absolvovala spolu s hráči Montasu Hradec Králové 10. až 16. července pod vedením trenéra Petra Báši v tyrolských Alpách, v údolí Ötztal:

Byli jsme ubytovaní v krásném penzionu,kde jsme si sami vařili (nebo ohřívali hotovky ;-)). Součástí ubytování byla také karta, díky které jsme mohli každý den vyjet lanovkou buď do střední stanice (asi 2200m) nebo až nahoru (3100m), kde probíhaly vždy odpolední fáze. Zároveň jsme mohli každý den chodit do bazénu, který jsme využívali vždy na konci dne, takže zázemí bylo opravdu kvalitní.

Každý den začínal ráno krátkým výběhem cca ve čtvrt na osm, pak snídaně a od 9:30 do 11:30 dopolední fáze. Ta byla zaměřena hlavně na rychlost, dynamiku a sílu. Využívali jsme také hodně pomůcek jako žebřík, kotníková závaží, lana, gumy, činky nebo medicinbaly. Po obědě následoval odpočinek a kolem třetí hodiny jsme to už valili k lanovce. První den jsme nejdřív vyjeli až nahoru do třech tisíců, kde jsme odběhali pár sprintů. Nadmořská výška byla znát hned ze začátku . Poté jsme sjeli na střední stanici a tam v oblíbeném klikatém kopci odběhali HIIT. Večer ještě následovalo kompenzační cvičení s fyzioterapeutkou Ivčou Sahánkovou. Podobný program byl i den následující. V pátek přišel den volna, kdy jsme dojeli autem nakonec údolí a pak vyjeli lanovkou opět do třech tisíců, kde byl nádherný rozhled na ledovec a další třítisícovky. Pak jsme sjeli trochu níže a pěšky se prošli opět zpět do údolí. Po obědě jsme si udělali výlet na představení s dravými ptáky a navštívili jsme také Ötzidorf, archeologický park, věnovaný slavnému Ötzimu, zachovalé pět tisíc let staré mumii, kterou v roce 1991 objevili právě kousek od Söldenu na rakousko-italských hranicích. Poté už následoval jen relax v termálních lázních.

Ve sobotu byl opět stejný program, až na to, že odpolední fáze probíhala jen na horní stanici, takže HIIT (6x 15s/25s 3 série) jsme si odběhali v 3000m, což byl pro mě, a myslím, že i pro všechny, nejtěžší trénink. V neděli odpoledne pak přibyla ještě jedna série HIIT navíc, ale byl to poslední trénink, takže o to víc se všichni hecli. V pondělí už následovala jen cesta domů, která proběhla bez problémů. Soustředění bylo náročné, ale o to víc jsem si novou zkušenost-trénování v takové nadmořské výšce-užila. Nyní mě čeká ještě týden kondiční přípravy a pak už vzhůru na kurty!