treneriV úterý 29. června hostila střecha Proseka v centru Knoflík rozlučku s badmintonovou sezónou 2020/2021. Složitý rok, kterému dominovala covidová opatření, přesto přinesl některé úspěchy, na které mohli zavzpomínat hráči, jejich rodiče, trenéři i přátelé oddílu. Covidové zastavení zároveň znamená možnost znovu odstartovat a dívat se s optimismem a elánem do budoucnosti.

Hlavní událostí celého setkání tak bylo představení nového oddílového loga a vizuální identity našeho klubu. Autorka Lucie Mocková odvedla během posledních dvou měsíců spoustu skvělé práce, logo a vizuální styl jsme tak mohli prezentovat na profesionálních ateliérových fotografiích ligových hráčů, trenérů i dětí, a také řadě předmětů, které navnadily na budoucí využití (trička, balonky, ponožky, samolepky…)

Logo, které spojuje badmintonovou identifikaci, dynamiku, jednoduchost a moderní design, doprovází další nedílné součásti vizuální identity, které už brzy pocítí i návštěvníci klubového webu či profilů na sociálních sítích.

Na to, jak tvorba a odhalení vizuální identity probíhaly, jsme se ptali přímo Lucie:

vorelJak dlouho trvala a jak probíhala tvorba nového vizuálního stylu pro SK Prosek Praha? Z čeho jsi při návrhu vycházela?
Zhruba v polovině dubna jsme se na Proseku sešli, abychom si ujasnili, co bude po druhé vlně s oddílem, hlavně ze stránky komunikace s okolím. Spousta sportovních klubů už aktivně fungovala na sociálních sítích, Prosek bohužel vydal poslední příspěvek tak dva měsíce zpátky. Byl to prostě signál k tomu se konečně probrat z poměrně dlouhé pasivity a začít zase fungovat. A tak jsme došli k tomu, že bychom mohli zjednodušit naše logo, udělat ho modernějším, a oživit klub se vším všudy.

Návrhy jsem postupně zpracovávala po dobu celkem dvou měsíců, velmi velkou část zabral research, hledání inspirace, sbírání dat a podobně. Vytvořila jsem nespočet návrhů, sketchů, čmáranců na papíře, než se cokoli mohlo začít modelovat – kreativní proces je taková horská dráha, než k vůbec k něčemu dojdete 🙂

Při tvorbě jsem se držela pilířů, co Prosek utváří, a zachovala jsem je do nového loga – modro-bílou kombinaci barev, dynamický badmintonový míček a linii do tvaru P, které odkazují právě na náš klub. Inspirace proudila ze všech koutů sportu po celém světě, určitě to byly zámořské hokejové kluby NHL, protože je považuji za velmi funkční, moderní a propracované. Skvěle mi také posloužily některé české rebrandingy, nejvýrazněji Czech Ski and Snowboard.

merchKde všude se projeví změna vizuálního stylu a jaké jsou plány do budoucna pro naše weby, soc. sítě a merchandising?
Změna to bude ve všech směrech, nikoliv pouze logo. Souvisí s tím jednotný vizuální styl na klubovém oblečení v rámci reprezentace na turnajích (a nejenom) a na dalších různých plochách. Vizuální identita má jasně dané barevné kombinace, sjednocený font a varianty pro různá využití. Web je taky momentálně v procesu změn, vznikne responzivní platforma v jednotném stylu, stejně tak tedy sociální sítě budou aktualizované v novém kabátu. V průběhu léta se pak můžete těšit na merch v podobně mnoha různých předmětů, oblečení, a to na základě toho, co si hlavně budou přát hráči s trenéry.

Co bylo při tvorbě největším úskalím?
Největším peklem bylo logo vymyslet (haha). No upřímně, je to tak. Ten proces vymýšlení nového konceptu od A do Z je poměrně náročný, není to jen hraní si v softwaru na počítači, ale hlavně ruční návrhy (a že jich bylo nespočet). Nemůžu asi říct jednu věc, co z toho byla nejtěžší, je to tak nějak spojené v jednom – hledání inspirace, tvorba návrhů spolu s pravidelnou zpětnou vazbou od okolí. To považuji za extrémně důležité, dát na ostatní. Je potřeba se stále ptát na názor a nezůstávat ve vlastní krabici.

agatkaJak probíhalo focení a přípravy odhalení nového loga? Jak si to užila fotografka, trenéři i hráči?
Proces příprav trval před spuštěním tak 3 týdny a bylo to stejně náročné jako vytvořit logo. Bylo třeba nechat vyrobit spoustu předmětů na chystané odhalení, což se neobešlo bez problémů. Chystala se nejen samotná akce na střeše Knoflíku, ale hlavně to, co tomu předcházelo – promo focení nového loga. Fotila jsem s hráči a nejdřív v hale, částečně jsme simulovali trénink, a pak jsme se přesunuli do fotoateliéru v centru, kde se připojili i všichni trenéři.

Myslím, že to byla pro všechny zajímavá zkušenost a hlavně sranda, třeba když se vymýšlely pózy. Za spoluorganizaci musím velmi poděkovat Anežce, která mi s přípravami pomáhala a dokázala zorganizovat hráče i trenéry bez jakéhokoliv náznaku, prostě udržela tajemství až do konce!

Máme několik dnů od odhalení při rozlučce se sezónou, jaké byly první ohlasy a dojmy?
Myslím si, že rozlučka byla skvělá a povedená, za což vděčíme prostorám na střeše Knoflíku. Ohlasy byly velmi pozitivní, hráči, myslím, změnu ocenili a i spousta rodičů se mi ozvala. Z toho mám radost 🙂 Samozřejmě bude potřeba si na změnu zvyknout, ale věřím, že ji všichni přijmou pozitivně. Některým logo připomínalo Philadelphia Flyers, dalším jiné sportovní kluby. Troufám si ale říct, že naše logo jinde ve světě nenajdete.

liga